safari, kabelbaan, waterpark, krokodillen, ballonv - Reisverslag uit Sun City, Zuid-Afrika van Anouk Martens - WaarBenJij.nu safari, kabelbaan, waterpark, krokodillen, ballonv - Reisverslag uit Sun City, Zuid-Afrika van Anouk Martens - WaarBenJij.nu

safari, kabelbaan, waterpark, krokodillen, ballonv

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Sun City

~ 28 februari ~
Vandaag vooral rustig aangedaan, lekker van de zon genoten en onze spullen ingepakt voor de komende dagen. Zin in!!!

~ 29 februari ~
Vanochtend wat later vertokken dan gepland. Typisch afrikaans, lekker op het gemakje. Toen we rond 11 uur aankwamen in Potchefstroom, voor een tussenstopje, zijn we het winkelcentrum even doorgelopen. Het is hier allemaal zo goedkoop dat je het liefste alles meeneemt. Rond 12 uur vertrokken we weer, voor het laatste stuk. Mooi om te zien hoe het landschap verandert van vlak, bijna zoals in Nederland, naar bergachtig. Hoe verder we kwamen hoe mooier het werd. Onderweg zagen we veel armoede. Langs de weg stonden mensen dingen te verkopen om toch wat inkomsten te hebben en zagen we golfplaten huisjes. Dit keer nog vele malen kleiner dan wij ze zien in de Rammulotsi, en dat terwijl we dachten dat dat niet kon.. Gek ook, want we waren bijna bij Suncity (het luxe resort), en dat is wel tegenstrijdig. Die mensen wonen zowat naast het enorme park, maar dan in zo'n slechte omstandigheden. Raar hoe arm en rijk zo dicht bij elkaar kan liggen. Vlak voordat we het park opreden stopte we nog even bij een supermarkt. Het gevoel van veiligheid was in een klap weg. Alleen maar donkere mensen die ons aanstaarde, dingen tegen ons zeiden en ons nafloten. Het was ons al vaker opgevallen dat alleen donkere mensen aan het werk waren. Later hoorde we van Lynette dat blanke mensen niet mogen werken van de regering. Alleen wanneer ze een eigen bedrijf hebben of in dienst zijn bij een familielid.
Maargoed toen we klaar waren reden we de hoek om en waren we op het park. Het is echt niet te beschrijven hoe ontzettend mooi dit is. Het is hier zo geweldig. Alles is tot in de puntjes afgewerkt. Het is ook zo ontzettend groot. Het huisje is echt heel mooi en luxe dus hier komen we onze dagen wel door.

Toen we klaar waren met spulletjes uitpakken gingen we eten. Samen met Lynette en Gerald gingen we naar het restaurant tegenover ons huisje. Vanavond namen we sushiiii!!!!! Samen met lekkere wijntjes en een heerlijk nagerecht. We waren daarvoor nog geen 15 euro pp kwijt. Elk groepje huizen heeft een zwembad, met daarbij een restaurant. Er is een mega zwembad in het midden van het park. Dit is een nagemaakt strand, the vally of the waves. Ook is dat het waterpark waar je met glijbanen en banden naar beneden kunt. Gisteravond zijn we over de olifanten brug gelopen waargelijk een hele lichtshow begon met dierengeluiden, gaaf op te zien. Alles is hier zo mooi gemaakt. Toen we daar naar binnen liepen bleek daar de ingang van een doolhof te zijn. We besloten deze in te gaan. Het was al hartstikke donker en dat maakte het juist zo leuk. we vonden het toch wel een klein beetje eng allemaal haha. Toen Elvie voorop liep en ze concludeerde dat dit stukje doodliep slaakte ze een kreet. Wij dachten allemaal dat ze iemand zag staan en schrokken dus super erg. Toen ik me geschrokken omdraaide om uit reactie snel weg te gaan was het achter me echt een grote chaos haha. Iedereen was hysterisch aan het doen, echte vrouwen.. We waren er wel binnen 15 min. Uit en dat was een hele prestatie. Toen we eruit kwamenw as er nog een show op de olifante brug bezig. Deze hebben we bekeken en hierna zijn we naar het huisje gegaan. Er is nog zoooveel meer dat ik wil vertellen over het park. Maar er komt geen einde aan, en je moet het eigenlijk met eigen ogen zien..

~ 1maart ~
Vanochtend allemaal de wekker op half 8 gezet zodat we vroeg konden ontbijten en dus een hele dag hebben om allemaal leuke dingen te doen. Toen ik opstond en uit het raam keek liepen daar gewoon zo'n 20 apen!!!!
Om kwart voor 9 zaten we aan het ontbijt, in een restaurant. Ze verkochten alleen maar vette zooi maar aangezien we geen andere keus hadden zaten we om half 10 al aan een broodje kip met friet...........pff dat zal wel goedkomen...
Na het eten gingen we op zoek naar het waterpark, dat was nog niet zo makkelijk. Gelukkig rijden er lijnbussen op het park en hoef je dus niet alles te lopen want het is hier echt gigantisch! Toen we het eenmaal gevonden hadden waren we echt heeeeelemaal onder de indruk. Het is dus een nagemaakte zee, met golven en zand etc. Hierbij zijn ook 4 mega glijbanen. En die heb ik natuurlijk allemaal even uitgeprobeerd. Rond half 2 gingen we terug naar ons huisje want we moesten allemaal nog even douche. Dominique en ik twijfelen al dagen over een ballonvaart. We wisten dat het hier mogelijk was en aangezien ik het altijd al eens heb willen doen leek het me zo geweldig om het hier te doen. Het uitzicht zal hier zoveel mooier zijn!!!! Maarja het bleek iets duurder dan verwacht, het kost hier allemaal niks vergeleken met Nederland, dus we dachten dat dit ook wel een mooi prijsje zou hebben. Dat viel helaaaas een beetje tegen.. Na veel twijfelen hebben we toch besloten het te doen en zijn we dus gaan boeken. Vrijdag ochtend om 5 uur zal het gaan gebeuren!!!! Heeel gaaf!!
Om 4 uur vandaag hadden we een safari gepland staan. Eindelijk!!!! Dat moet je gedaan hebben als je in zuid-afrika bent!! We gingen, dat vonden we wel een beetje jammer, met zo'n 15 andere mensen die allemaal voor ons zaten. Dus wat er voor de jeep gebeurde zagen we niet. We zagen veeeeeel mooie dieren en ik was echt van elke seconden aan het genieten.
Op een gegeven moment zat er een luipaard midden op de weg voor de jeep. Maar aangezien al die mensen met meeeega fotocamera's zich als een malle naar voren drongen zagen wij van achteruit de jeep helemaal niks.. Gelukkig sprong hij rechts het veld in waardoor ik hem daar nog heb kunnen zien. Hij was (volgens de gids) al een tijdje niet gezien dus we hadden geluk. en aangezien hij nu, volgens hem, aan het jagen was zagen we hem echt heeel lang! Wat een prachtig beest! Tegen 7 uur reden we het park weer uit. Het was donker aan het worden dus dat leverde mooie plaatjes op. Helaas zagen we pas op de terugweg nijlpaarden, doordat de gids met een lamp rondscheen. Dus foto's daarvan maken lukte niet, maar we hebben ze wel gezien. Uiteindelijk zijn dit (hoop dat ik er geen vergeet) de dieren die we allemaal hebben gezien. De meeste vaak in grote groepen!!
Leeuwen , Olifanten , Gnoe's, Neushoorns ,Giraffen, Zebra's, Luipaard, Nijlpaarden en Antilopen.
Toen we terugkwamen hebben we gegeten en eenmaal in het huisje kwam lynette nog even langs. Zij waren vanochtend ook (met eigen auto) het safaripark ingeweest maar hadden bijna niks gezien.. Dus we bleken geluk gehad te hebben!

~ 2maart ~
Vanochtend weer om half 9 ontbeten zodat we optijd klaar waren voor de geplande activiteit. Om half 11 zouden we bij (een van de vele) de receptie moeten zijn om te vertrekken naar de kabelbaan. Met buikpijn reden we omhoog, de berg op. Ik kon mezelf wel weer voor mn kop slaan dat ik zulke dingen leuk vind.. Want die hoogtes is eigenlijk niks voor mij.. Ik wil niks missen dus ga wel gewoon mee. Eenmaal boven kregen we tuigjes aan etc en heb ik er evenvoor gezorgd dat ik met nine als eerst mocht. Man, mn hart... Je wordt op dat moment met je gezicht naar het dal al aan de kabel gehangen. Dan gaan ze nog vanalles checken en dan ga je pas. Dat stilhangen op 280 meter hoogte is niet zo mijn ding en 20x enger dan de hele kabelbaan opzich. De 'vlucht' duurt maar ongeveer 45 seconden want de kabel is zo'n 2 km lang en je gaat 120/160 km per uur!!! Maar wauw wat was het gaaf. Toen we eenmaal gingen was het totaal niet meer eng, maar dat stilhangen, schuin naar beneden, is echt verschrikkelijk. Het waren maar 45 seconden maar het was genieten! Toen iedereen geweest was reden we terug het park op. We zijn toen om gaan kleden en vertrokken naar het krokodillenpark. 10tallen krokodillen lagen in en naast het water (Achter muurtjes). Je kon gewoon wat rondlopen, maar het was niet zo groot. aan het einde van de route stond een man die ons wat wilde laten zien. Hij haalde een baby krokodil uit een plastic bak, zijn bek was dichtgetaped. We mochten hem vasthouden. Er waren een paar meiden voor mij en ik wilde ook wel. Dus ik dacht ik hou dat ding vast, maak een foto en geef dat ding terug. Ik nam hem over van de man en had hem bij z'n staart vast. Toen pakte ik zijn nek, ieeeee dat voelt echt vies. Hij maakte ook geluidjes alsof hij geen adem kreeg. Ik lachte, alsof ik helemaaaal niet bang was, naar de camera en gaf het beest terug aan de man. Ik vroeg nog 4 keer of hij m goed beet had omdat ik er niet aan moest denken dat dat beest op de grond viel. Toen liet ik 'm toch maar los. BLEEK HIJ HEM DUS HELEMAAAAAAL NIET GOED VAST TE HEBBEN. Ik heb het niet helemaal gezien want ik wist niet hoe snel ik weg moest rennen. Maar het arme beest viel dus op de grond, zo zielig!! Even voor de duidelijkheid, HIJ liet 'm vallen, niet ik!! Die man had hem al gauw weer te pakken en vond t allemaal ontzettend grappig maar ik niet.. Toen iedereen klaar was heb ik die man gezegt dat ie echt om de 10 minuten een andere moet pakken zodat ze niet te lang gevangen zitten. Heel naïef ik weet het.. En achteraf vind ik t ook echt dom dat we het gedaan hebben.. Want als er mensen blijven komen die dat doen, blijven ze dus ook die beestjes gevangen houden in plastic bakjes.. Heel egoïstisch maar had het ook weer niet willen missen.. Na dit park gingen we dus naar het fantastische waterpark waar we van 2 tot 5 waren. We zijn toen terug naar ons huisje gegaan om ons klaar te maken voor het eten. Tijdens het klaarmaken gezellig met lot geskypet en na het eten met pap, mam en luc! Verder niet veel gedaan maar een gezellige avond gehad!

Xxxxx

  • 02 Maart 2016 - 22:32

    Nico En Anja :

    Hoi Anouk
    Wat maak je toch veel ontzettend leuke dingen mee !
    Je hebt daar de tijd van je leven ! En dat moet ook...Geniet met volle teugen...net zoveel als dat wij van je verhalen genieten !!
    Het kan ook alleen maar jou overkomen. .om een krokodil te laten vallen. ..!!! Haha....
    Maak er een mooie ballonvaart van..!
    Groetjes van Nico en Anja. ..

  • 03 Maart 2016 - 10:30

    Anne:

    Anouk, je bent een enorme bofkont !!
    Heerlijk om je avonturen te lezen, blijf genieten
    .
    XX Frans en Anne

  • 03 Maart 2016 - 18:08

    Moniek Martens:

    Wat een fantastiese verhalen weer om te lezen geweldig.maar wat had ik het zwaar toen ik jou gisteren op skyp zag.wat ben ik toch een held haha moi watje he die moeder van jou .maar weet dat je daar goed verzorgt word en veilig bent en ook belangrijk dat je zo geniet van al die fantastische avondturen.wat maak je toch veel mee meid echt geweldig inderdaad een echte bofkont ben je liefs mama xxx

  • 03 Maart 2016 - 18:23

    Marlon:

    Hoi Anouk wat maak jij toch veel mee daar in Zuid Afrika maar wel leuk, ik vond het ook fijn je weer een keer life te zien was leuk nou morgen een hele fijne ballonvaart en geniet ervan wa meisje en tot sinas gr papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Via dit blog houd ik jullie op de hoogte van alles wat ik meemaak op mijn reis!

Actief sinds 31 Jan. 2016
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 7037

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 03 Mei 2016

Stage Zuid-Afrika

Landen bezocht: